Elke dag een afspraakje

Ik heb elke dag een afspraakje. Spannend hè? Ik ga zitten op ons fleurige oranje Ikea slaapbankje en… doe mijn bijbel open. Tegenvaller, of niet? Ik vind van niet. Want wie ontmoet ik dan: Jezus, het levende Woord. Zijn stem klinkt door de hele bijbel. Ik lees wat, denk erover na, leer (soms) een tekst uit mijn hoofd en dan bid ik. Zo word ik gexefnspireerd, aan het denken gezet, eraan herinnerd om Wie het leven draait.

Lange tijd zegde ik mijn afspraakje telkens weer af. Want ik had geen tijd, moest te vroeg op, had ‘s avonds geen zin meer. Maar onder sommige afspraken kun je niet uit. En er is altijd tijd. Geef het beste deel van je tijd. Voor mij is dat: het begin van de avond, als het huis stil is. En hoeveel ik dan ook nog moet of wil doen – eerst heb ik een afspraakje.

Want levend en krachtig is het woord van God, en scherper dan een tweesnijdend zwaard: het dringt diep door tot waar ziel en geest, been en merg elkaar raken, en het is in staat de opvattingen en gedachten van het hart te ontleden. Hebreeën 4:12

One comment

  1. Joke · · Reply

    En zo is het! Mooi om het neer te zetten als afspraakje. Je aardse afspraakjes ga je ook niet om de haverklap afzeggen, laat staan je afspraak met De Bron van alles!

Leave a Reply

